[row]
[column number=3]For andre år på rad dro hele Gidd Media til Barcelona i midten av Mai for tre dager med kreativ påfyll. Den 15. Mai ble Dissney Hub nok en gang fylt med rundt 3000 deltagere fra hele verden. Nationaldagen ble feiret på ekte norsk vis, med påfølgende foredrag resten av dagen.
[/column]
[column number=9]DCIM101GOPRO[/column]

[/row]

[row][column number=12]

Ash Thorp & Anthony Scott Burns

[/column]
[column number=9]

ash_thorp
[/column]
[column number=3]Ash Thorp fikk det ærefulle oppdraget med å lage main titles til årets OFFF, han står bl.a. bak den grafiske stilen på filmer som Ender’s Game, Total Recall, Prometheus og X-men First Class. Sammen med musiker og filmskaper Anthony Scott Burns laget han en kortfilm som var basert på en felles drøm de hadde i barndommen. [/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Danny Yount

[/column]
[column number=3]

Danny Yount, amerikansk grafisk designer og regissør. Utrolig flink tittel-designer som vant Emmy for åpningssekvensen til Six Feet Under i tillegg til å ha jobbet med filmer som Sherlock Holmes, Tron Legacy, Oblivion og Iron Man 1-3. Med en veldig sterk grafisk stil og en enorm fortellerevne var dette et av årets beste foredrag.
[/column]
[column number=9]dannyyount [/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Fleur & Manu

[/column]
[column number=9]fleurmanu
[/column]
[column number=3]Den franske regissørduoen Fleur & Manu kunne fortelle om tankene bak en del speisa musikkvideoer de har produsert. Med en trilogi av musikkvideoer for M83 og Gesaffelstein på portføljen så snakker vi kvalitet.
[/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Kate Moross

[/column]
[column number=3]Fargerike Kate Moross snakket om hvordan hun startet opp et eget design- og produksjon-studio. Med en mentalitet om å jobbe mye og kjapt har Kate fått produsert utrolig mye iløpet av kort tid, med kunder som Ray-Ban, Converse, Nike, Adidas, Nokia og Samsung sier det seg selv at kvaliteten er høy. I et intervju med creativebloq.com forteller hun “Every time I visit a new country, I make sure I do five to 10 appointments in the first five days. I meet art directors, art buyers, designers, anyone; just go in and chat to people about what they’re doing and what you’re doing.”
[/column]
[column number=9]katemoross
[/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

ManvsMachine

[/column]
[column number=9]manvsmachine
[/column]
[column number=3]ManvsMachine er et design- og motionstudio som holder til i London. Under foredraget på Offf fortalte de om prosessen bak en del av de nyeste produksjonene sine, som hvordan de brukte 3D-scanning for å fange ansiktsuttrykk til fotballspillere i den nyeste Nike-spotten de har laget. De avsluttet foredraget med en litt uheldig koreografert dans, som vi mistenker kan ha vært en teaser til en reklame for Iphone 6 som kommer til høsten.
[/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Polynoid

[/column]
[column number=3]Polynoid, med base i Berlin, kunne fortelle om historien fra oppstart som en gruppe studenter fra Filmakademie Baden-Württemberg til kommersielt reklamestudio i Tysklands hovedstad. Med fokus på fantastiske bilder og fortellerteknikk har de tiltrukket til seg flere store kunder.
[/column]
[column number=9]Polynoid
[/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Post Panic

[/column]
[column number=9]postpanic
[/column]
[column number=3]Post Panic snakket om Sundays, som er et filmprosjekt de jobber med. Et prosjekt de har jobbet med i en årrekke, som egentlig var tenkt som en kortfilm, men som nå er på vei til å bli kinofilm. Vi hadde ønsket oss litt mer info om de kommerisielle prosjektene deres, som bl.a. MTV Rocks serien.
[/column]
[column number=12][/column]
[/row]

[row][column number=12]

Héctor Ayuso

[/column]

[column number=3]En stor takk til Héctor Ayuso og teamet hans for at de arrangerer denne fantastiske festivalen og har gjort det helt siden 2001. “OFFF grows every year, but the essence of the event will never change. What’s important to me is organising the type of event that I’d want to go to. We have more experience now and keep meeting so many amazing people. I always make sure our audience sees something new.” – Héctor Ayuso til creativebloq.com
[/column]
[column number=9]hector
[/column]
[column number=12]till next year[/column]
[/row]